Tenis jako trening

Udostępnij

Chcesz dzisiaj poćwiczyć? Ten rodzaj treningu, w którym spocisz się i poczujesz się jak zupełnie nowa osoba? Większość ludzi kierowałaby się do siłowni, aby ćwiczyć tam. Jasne, możesz biec w miejscu na bieżni lub po torze bez widocznego końca. Wszyscy tam byliśmy. Można się założyć, że praca została wykonana, ale jest strasznie nudna. Jeśli szukasz trochę więcej emocji, powinieneś wybrać się na korty tenisowe. Uwierz mi, kiedy mówię, że nie musisz być zaawansowanym graczem, aby się porządnie pocić.

Powód 1: Jesteś zawsze, ale to zawsze w ruchu. Pomyśl o tym w ten sposób. Po odbiciu piłki, w zależności od tego, gdzie ją uderzysz, musisz się poruszać, aby przewidzieć strzał przeciwnika. Następnie musisz się ruszyć, aby dostać się do jej odbicia i tak dalej i tak dalej. Każdy rodzaj strzału wymaga innego rodzaju ruchu. Jeśli długa piłka zmusza Cię do ponownego przekroczenia linii bazowej, musisz spróbować cofnąć się, aby mieć miejsce na uderzenie piłki. Jeśli ktoś nagle trafi drop shot, wymagany jest sprint do przodu. Nie tylko musisz dostać się do piłki i oddać strzał, ale musisz też wrócić sprintem do linii bazowej lub wskoczyć z powrotem do „T” i zająć pozycję do woleja. Podsumowując, można powiedzieć, że tenis jest jak taniec. Obserwuj, przewiduj, reaguj.

Powód 2: W tym samym czasie, gdy poruszasz stopami, wykorzystujesz również całą górną część ciała, w tym ramiona i barki. Bardzo ważne jest, abyś był zrelaksowany i starał się nie przesuwać uderzenia, które masz zamiar wykonać. Po pierwsze, obracasz górną część ciała, aby uzyskać idealną pozycję względem piłki. Oznacza to, że w użyciu są mięśnie brzucha i pleców. Gdy jesteś już w stanie wymachiwać rakietą, uwaga skupia się na twoich ramionach i barkach. Wyjdź na boisko kilka dni w tygodniu, a będziesz zszokowany rozwojem ramion, barków i pleców.

Powód 3: Chcesz również mieć trening, który nie tylko ćwiczy każdą część Twojego ciała, ale także stanowi wyzwanie dla Twojego umysłu? Pomyśl o meczu szachowym z ekstremalnymi ruchami bocznymi, w którym jeden strzał może ustawić twój ruch o 10 strzałów wprzód. Być może będziesz musiał odgryźć się i uderzyć 20 piłek z rzędu, co wymaga nie tylko wytrwałości fizycznej, ale także rozsądnej strategii. Jeśli jesteś początkującym graczem, możesz być bardziej skłonny po prostu skupić się na dotarciu do każdej piłki z odpowiednią pracą nóg i przeniesieniu jej z powrotem przez siatkę. Powinieneś jednak spróbować rzucić sobie wyzwanie i wejść na boisko z kimś nieco bardziej zaawansowanym niż ty. Nie tylko pomoże ci to wyostrzyć grę, ale z pewnością będzie cię rozprawiać po całym boisku z bardziej zaawansowanymi uderzeniami. Hej, jeśli to trening, którego szukasz, to jest jeden ze sposobów na jego wykonanie.

Powód 4: Tenis to niesamowita zabawa. Zawsze masz co najmniej jednego partnera, z którym grasz i z którym rywalizujesz, co wnosi do treningu jakąś ludzką interakcję. Samo przebywanie na korcie z przyjaciółmi wzbogaci Twój dzień ze społecznego i fizycznego punktu widzenia. Nie ma zbyt wielu sportów, w których nie potrzeba więcej niż dwóch osób, aby w pełni się nim cieszyć. Więc jeśli masz jeden z tych dni, kiedy wolisz zostać w łóżku lub na kanapie, oglądając zły film lub mecz piłki nożnej, wyobraź sobie, że jesteś na korcie. Spędzanie czasu z przyjacielem i ćwiczenie całego ciała za każdym razem przebije wegetowanie w domu.