Zapobieganie urazom podczas gry w tenisa ziemnego

Udostępnij

Jeśli kiedykolwiek oddawałeś się grze w tenisa ziemnego, to najprawdopodobniej wiesz, że oprócz tego, że jest to kompletny trening i wspaniała zabawa, to z pewnością jest to gra wymagająca wysiłku fizycznego. Ponieważ coraz więcej ludzi z roku na rok bierze udział w tej fantastycznej grze, kilka z nich kończy się bólem, a niektóre z poważnymi urazami, takimi jak rozdarcia więzadeł i mięśni, złamania i problemy ze stawami. Najczęstszą kontuzją z nich wszystkich jest łokieć tenisisty, który można leczyć na kilka sposobów, ale najlepszą rzeczą jest, aby temu zapobiec w pierwszej kolejności.

Chociaż jest to zrozumiałe, że jest to część i działka korzystania z gry, szczęśliwy aspekt to, że wiele z tych obrażeń można rzeczywiście uniknąć, jeśli gracz podejmuje pewne środki ostrożności podczas przygotowań do gry. Oto kilka pomocnych wskazówek, które mogą zapobiec urazom podczas gry w tenisa. Jak mówi stare powiedzenie, "lepiej zapobiegać niż leczyć", co może być długim procesem. Pamiętaj, aby nigdy nie "przepychać" się przez grę, aby pokonać przeciwnika - może to spowodować bardziej długotrwałe szkody.

Ogólna sprawność fizyczna w tenisie
Najważniejszym krokiem w unikaniu kontuzji jest zapewnienie sobie optymalnego poziomu sprawności fizycznej przed wystąpieniem na korcie. Niektóre z rutynowych ćwiczeń, które mogą pomóc w osiągnięciu najlepszego z możliwych, to m.in.
- Skoncentruj się na treningu interwałowym wysokich i niskich prędkości, aby poprawić swoją kondycję sercowo-naczyniową. Włączenie do rutyny fitness trenera krzyżowego lub roweru również wzmocniłoby mięśnie.
- Zwróć uwagę na biodra i łydki, aby poprawić elastyczność; włączyć ćwiczenia rozciągające do codziennej rutyny lub ćwiczyć je trzy razy w tygodniu, co najmniej.
- Weź udział w ćwiczeniach biegowych i ćwiczeniach, które zdziałają cuda na twojej prędkości. Wiadomo, że wykonywanie kroków do tyłu i na boki na niskich i wysokich prędkościach poprawia zwinność ciała.
- Weź udział w ćwiczeniach skakania (lub skakania, jeśli jesteś fanem), aby pomóc swojemu ciału przyzwyczaić się do nagłych, silnych ruchów, które są powszechne podczas gry.

Stosowanie urządzeń wysokiej jakości
Wiele z urazów zgłaszanych w klinikach każdego lata jest w mniejszym lub większym stopniu związanych z używaniem niskiej jakości lub nieodpowiedniego sprzętu i można było ich łatwo uniknąć wybierając odpowiedni sprzęt do gry. Oto jak można tego uniknąć -
- Wiele osób uprawia tenis, nosząc zwykłe buty sportowe. Choć nie musi to koniecznie powodować szkód, to jednak noszenie odpowiednich butów tenisowych zapewni mniejsze obciążenie kostek i kolan podczas gry.
- Jeśli jesteś nowy w tenisie, musiałeś doświadczyć bólu kłucia w nadgarstku (a czasami także w łokciu), który powoli zamienia się w tępy ból w ciągu dnia. Unikaj tego, upewniając się, że chwyt rakiety jest odpowiedniej wielkości; między opuszkami palców a piętą kciuka powinna znajdować się 1 cm szczelina. Profesjonalny lub wyedukowany właściciel sklepu sportowego przeprowadzi Cię przez sprawdzenie, czy uchwyt rakiety jest odpowiedni dla Ciebie.

Odpoczynek po grze
Nawet jeśli nie czujesz tego od razu, twoje ciało po intensywnej grze zostaje odsączone i wymaga odpowiedniej ilości odpoczynku, aby się wyleczyć. Po meczu, poddaj się kilku lekkim zabiegom rozciągającym przez 5 - 10 minut, aż poczujesz, że mięśnie się rozluźniają, a ciało się ochłodzi. Zrób lekki spacer lub usiądź na kilka minut, aż do normalizacji bicia serca. Jeżeli nadal czujesz się zmęczony lub masz tępy ból w ciele, to najlepiej jest dać ciału trochę potrzebnego odpoczynku.

Profesjonalni gracze często korzystają z kąpieli lodowych i masaży, aby odpocząć, ale prawdopodobnie nie jest to opcja dla większości. Jeśli grasz w lokalnym klubie zdrowia lub klubie tenisowym, który ma dostęp do kąpieli lub prysznica, jest to lepsze niż nic.