Znaczenie rozluźnienia się w tenisie

Udostępnij

Niewielu tenisistów poświęca czas na odpowiednie rozgrzewki, które, jak wiemy, mogą powodować kontuzje. Jeszcze mniej z nich poświęca czas na odpowiednie ochłodzenie się. Brak odpowiedniego ochłodzenia może pozostawić w mięśniach kwas mlekowy, a następnego dnia może być obolały i obolały. Kiedy myślimy o tym, że tenis jest treningiem całego ciała. Wykorzystujemy nasze nogi do poruszania się po korcie i wbijania się w piłkę. Potrzebujemy silnego rdzenia, aby utrzymać równowagę podczas oddawania strzałów. Potrzebujemy oczywiście silnych rąk i mięśni górnych partii ciała, aby trafić w piłkę. Tak więc nasze ochłodzenie powinno być podobnie dopasowane, tak abyśmy mogli skrócić okres rekonwalescencji.

Czy to ważne?

Kiedy jesteś na korcie i twoje mięśnie są ciepłe, a ciało się poci, to jest to idealny czas, aby zrobić trochę rozciągania i rozluźniania mięśni. Udowodniono, że rozciąganie statyczne może zmniejszyć siłę mięśni o około 30%. Prawdopodobnie najlepiej jest w tym przypadku wykonać ten rodzaj rozciągania po treningu. Rozciąganie rozluźni Twoje ciało od razu na zewnątrz i usunie bolesność i napięcie mięśni. W zależności od sesji nie usunie tego wszystkiego, ale pomoże.

Co robić?

Delikatny jogging pomoże usunąć kwas mlekowy z mięśni, może 2-3 minuty wystarczy. Następnie zrób delikatne rozciąganie. Zacznij od szyi, następnie ramion, rąk, bioder i wreszcie nóg. Jeśli masz dostęp do roweru treningowego, delikatny wirowanie będzie miało ten sam efekt. Jeśli jest coś szczególnie sztywnego, skupmy się na tym obszarze. Zrób kilka odcinków, aby zapewnić sobie pokrycie wszystkich głównych części ciała.

 

Wałek jest również świetnym narzędziem dla tenisisty. Te piankowe narzędzia są świetne w dostępie do trudno dostępnych miejsc. Wykorzystaj swój ciężar ciała, aby działać jako opór. Rolki są szczególnie dobre dla nóg i pleców. Stymulują one przepływ krwi w organizmie i poprawiają dotlenienie.